pühapäev, 15. juuli 2007

mehed minu elus - rattamees ja torumees

Mul läks jalgrattal esikumm katki ja seekord ma tegin nii kavalasti, et viisin töökotta ainult esiratta. No katkise kummiga ratast on jube keeruline töökotta transportida, kui põhiline transpordivahend ongi jalgratatas ise. Aga seni ma olen ikka alati terve ratta kummiparandusse viinud.
Rattaparandaja arvas, et peaks ka väliskummi ära vahetama. Mina olin nõus, mul tagumist kummi on vahetatud ja sai kohe parem, aga esikummi polegi kordagi vahetatud. Arvasin, et võiks juba aeg olla.
Pärast kummide vahetamist tundus ratas kuidagi jämedam olevat. Ma sain ta alt äragi juba tühja kummiga hädavaevu, kuidas ma ta tagasi ratta alla saan seda ma ei kujutanud küll ette. Aga imede ime, sain ratta alla ja mutrid kinni. Aint porilaua kinnitused hakkasid vastu ratast käima. Ja porilaud ise oli viltu. Ja lenks oli viltu??? Ja piduri kohta oli mul teatavaid kahtlusi. Ühesõnaga, pärast seda, kui ma ratta olin ära parandanud, vajas see asjatundlikku ülevaatust ja remonti. Aga sõitis juba niipalju küll, et temaga töökotta sai!
Aga töökojas õeldi, et neil on ajad täis ja esmaspäeval saab ratta kätte alles. Oli laupäev ja ma olin teel linna teise otsa. Rattaga. No kurat. Ma ei jätnud neile oma ratast. Seda enam, et kui ma palusin esikummi korralikult täis pumbata, siis see pumpaja kontrollis kuidas ratas ringi käib ja ikkagi tõstis porilaua kõrgemale ja sättis otsemaks ja reguleeris piduri ära: ühesõnaga, tegi kõike seda, mida ma tahtsin et nad teeksid. Aint lenks jäigi viltu ja on siiamaani, sest ma ei leidnud seda kohta, kust saaks ta lahti keerata ja otseks sättida.
No ja see porilaud hakkas ikkagi rehvi vastu nühkima ja minu meelest see jämedam rehv ikkagi kohe ei kõlbagi mu rattale ja ma olen täitsa nördinud kohe. See on nüüd esimene kord, kus ma seal rattapoes ebarahuldava teeninduse osaliseks olen saanud ja mind vaevab see, et ma pean esmaspäeval jälle sinna minema ja neid kuidagi veenma, et see jäme rehv on nende süü ja et nad peavad sellele probleemile mingi lahenduse leidma ja pealegi - see kuramuse rehv haiseb ja see on probleem, sest ma elan oma rattaga ühes korteris.
Ja kui ma õhtul oma logiseva porilauaga koju olin jõudnud ja ennast puhtaks pesnud, läks vanni kanalisatsioonitoru umbe, nii et täna hommikul (kui ummistus ei läinud üle ei minu pingutuste abil ega ka iseenesest) olin ma sunnitud torumehe tellima ja isegi see firma, kust ma tellisin, paistis arvavat, et see teenus on justkui liiga kallis. (Torumees ise ütles selle otse välja ja jättis mulle oma telefoninumbri, et ma järgmine kord otse talle helistaks - saab odavamalt;)
Ühesõnaga, näis, et mul on mingi pagana Murphy periood alanud, kus kõik, mis saab, läheb untsu. Kumm on liiga jäme ja vann on musta muda täis.
Torumees küsis, kas mul majapidamises meest pole. Minu meelest on see ärritav küsimus. Miks just meest? Kas meestel on migi kaasasündinud teadmine, kust august peab mida sisse toppima ja edasi-tagasi nühkima, kui vannitorud umbe lähevad? (Oi. Vabandust. Ma ei mõelnud seda NII, ausõna;) Ühesõnaga, ma ei hakanud seda torumehele seletama, aga kui mul oleks olnud selline ... mitmemeetrise vedru moodi asi, ja kui ma oleks teadnud, kust torust seda sisse peab ajama, siis oleks võinud ma selle töö ju ise ära teha, aga mul polnud ja ma ei teadnud ja kui mul oleks mees olnud, siis poleks ilmselt temal kah seda ... vedru moodi asja olnud, isegi kui tal oleks olnud kaasasündinud teadmine selle kohta, kust august seda sisse topitakse.
Ja igatahes ei tundunud mulle enam palju maksta torumehe väljakutsumise eest 400 krooni pluss käibemaks. Vähemalt võrreldes omaenese mehe pidamisega mitte. Mõelda, kui ma oleks pidanud aastakümneid omaenese meest pidama vaid selleks, et ÜKS kord paarikümne aasta jooksul vedru moodi asi kraanikausialusest kanalisatsioonitorust sisse ajada ja viis minutit edasi-tagasi nühkida, et vannivesi jälle alla läheks? Ma olen muidu üks ihnus mutt, aga sedapuhku tundus mulle, et ma olen head äri teinud sellega, et loobusin omal ajal omaenese mehe pidamisest ja tellisin torumehe täpselt siis, kui mul oli vaja just nimelt torumeest.
Nii et see kanalisatsiooniasi sai juba korda.
Nüüd jääb veel see liiga jäme rattakumm.

Kommentaare ei ole: