esmaspäev, 2. juuli 2007

abipolitseinik laste laulupeol


Loomulikult peavad päris politseinikud abipolitseinikke endast kehvemateks ja rumalamateks. No kuidas teisiti. Kui need politseinikest paremad ja targemad oleks, oleks nad ju kõrgemad politseiohvitserid, mitte mingid abid. Kui te nüüd mõtlete selle peale, mida me ise ühest politseinikust arvame ja kui võimekaks me neid üldiselt peame... kui sealt veel jupp maha võtta, siis ei jää ju enam üldse midagi järele, onju? No mis töö peale sa sihukese poltseinikust-veel-jupp-kehvema ikka paned. No mis see loeb, et kaheksast viieni oled sa tööpäeviti arvutispetsialist, arst või pearaamatupidaja. Politsei ei mõtle, kuda su tarkust politsei kasuks ära kasutada, politsei mõtleb, mida tema iga päev teeb ja kas sina seda kah oskaks või ei. (Ei.) No ma olen aru saanud, et ega me muuks ülesandeks ei kõlbagi, kui et "pane vest selga ja ole nähtav".
Muide, sellest on hämmastavalt palju kasu;) Nähtaval olemisest, ma mõtlen. Kollasest vestist, konkreetselt. Inimesed hakkavad kohe uskuma, et asi ongi kontrolli all ja käituvad korralikult;)
Ausalt, ma ei kontrollinud mingeid õllepudeleid. Võibolla keegi kusagil kontrollis, mulle sellist ülesannet ei antud. Mina põhiliselt kõndisin ringi ja olin ilus, või see et... olin nähtav. Ja veel oli minust kasu selles mõttes, et tädikestele sai näidata, kuspool pissida saab. Päris palju käidi küsimas;) Kuna see küsimus on ka mind ennast alati huvitanud, siis ma oskasin õnneks ka vastata.
Tõsisemate asjadega tegeles politsei ise. Näiteks oli ühel mehel auto ära teisaldatud. Kuhu ta auto pani, seda ta ei teadnud, ja auto numbrit kah mitte. See ei olnudki üldse tema auto, ühe Lõuna-Eesti vallavalitsuse auto oli hoopis. Õnneks teadis mees oma nime ja isikukoodi ja auto marki. Isikokoodi järgi tehti kindlaks, millise auto kasutaja ta oli ja kuigi politsei polnud ühtki autot teisaldanud, otsiti autogi parklast üles. Mehele kästi edasi öelda, et otsigu oma autot järgmise sebra juurest. Et auto oli pargitud otse sebra juurde, aga mees ilmselt ajas otsides sebrad segi ja otsis teise sebra juurest.
Vat missugune salajane politseiinfo sai mulle kogemata kombel teatavaks.

1 kommentaar:

Luksusolevus ütles ...

Väga põnev :)
Kirjutasin otsingusse 'abipolitseinik' ja sattusingi ühe tegelase peale ;)

Asi selles, et mul tekkis väike huvi selle ameti vastu. On paar küsimust, aga 'päris'politseinike poole ja nende abipolitseinike rühmajuhtide poole ei julge ma nendega pöörduda, kuna huvi tõesti alles tekkis ja olen täitsa lammas ses suhtes. Äkki oled Sa nõus mu küsimustele vastama?

Kärt