esmaspäev, 25. juuni 2007

sõida paremal

Ma päris hiljaaegu lugesin kusagilt, keegi arvas, et jalgratturid võiks sõita hoopis vasakul pool teed. Ma arvan, et see on sitaks hea mõte. Palju ohutum oleks, kui saaks lähenevat hädaohtu silmast silma näha, mitte et ta müriseb sinust mööda vasaku õla tagant. AGA. Seni kui meil kehtib ikka see praegune liikuseeskiri, kus on kirjas et tuleb sõita paremal, seni tuleks ikka paremal sõita, mitte et igaüks endale oma liikuseeskirja teeb. Ja üldse, noh, meil on PAREMPOOLNE liiklus ja see tähendab, et me oleme kokku leppinud teatud reeglites, näiteks, et me mõlemad sõidame tee paremal serval: kui me siis kokku saame, siis me teame, kummalt poolt me teineteisest mööda pääseme. Ja kui sa mulle järele jõuad ja mööda tahad sõita, siis võid arvestada, et mina hoian paremale ja kui sul minust vasemal piisavalt vaba ruumi on (keegi parasjagu vastu ei sõida), siis võid must mööda põrutada. Ja kui SINA sõidad, siis hoiad ka PAREMALE, sest iial ei või teada, millal mõni sinust kiirem sust VASEMALT mööda tahab sõita. Teate, autoliikluses see töötab täitsa hästi ja kui me jalgratturid samadest reeglitest kinni peaks, siis töötaks jalgrattaliikluses kah.
Ma tahan lihtsalt öelda, et liikluses on reeglid head, mitte mingid liiklejate kuisamiseks välja mõeldud asjad. Reeglid on nagu kokkulepped, mis on sõlmitud veel enne, kui me kokku saimegi. Reeglid on juba olemas ja see on hea, sest nüüd me ei pea oma sõidukit kinni pidama iga kord kui keegi vastu sõidab ja hakkama teise sõiduki juhiga kokku leppima, kummalt poolt me näiteks teineteisest seekord mööda sõidame. Jubetumalt hoiab aega kokku!
Ja kui mõni reegel pole hea, siis tuleb ta ära muuta, st sõlmida uus kokkulepe, et nüüdsest peale teeme hoopis NAA. Ja NAA saab tegema hakata siis, kui uus kokkulepe on olemas, mitte enne.
No kust mina tean, kas see kuradima jalgrattur, kes mulle täna hommikul paremal teeserval vastu sõitis, kavatseb minust mööda saada paremalt või vasakult? Kuna mina sõitsin liikluseeskirja järgi sõidutee paremal serval, siis ma oleks pidanud vist suhtuma, et tema sõidab teepervel ja järelikult hoidku minu paremale käele. Aga kui ma temast möödumiseks pean vasakule kalduma, siis ma ju kaldun kaugemale sõiduteele ja samal ajal ma ei näe, kas minu tagant tuleb mõni auto või ei, seega minu jaoks muutub situatsioon kohe ohtlikumaks. Nii et tema teeb oma olukorra liikluseeskirja rikkudes ohutumaks, aga seab minu sellega suuremasse ohtu!
Sõitku parem oma pool teed raisk.

Kommentaare ei ole: