esmaspäev, 1. oktoober 2007

kontorimõistatused

Ma olen oma elus näinud igasuguseid huvitavaid kontoritarvikuid. Mõned neist on osutunud äärmiselt praktilisteks, näiteks ilma ümbrikuavajata ei kujuta ma oma elu enam ettegi. Mõned neist on tekitanud minus tõsist hämmastust. Näiteks on poes saadaval registri vahelehed, mille numeratsioon algab 31-st ja lõppeb 1-ga või algab 12st ja lõpeb 1-ga. Noh, 31 või vastavalt 12 on kõige alumine. Ma pole kunagi aru saanud, mida koguneb kausta alustades 12st ja lõpetades 1ga. Minu paberid kogunevad jaanuarist detsembrini, jaanuari paberid on loomulikult kõige alumised ja detsembri omad kõige pealmised. Niisuguseid kaustatäisi, mida koguneb jaanuarist detsembrini on mul ikka mitu ja mitu ja ma heameelega paneks kuude vahele vahelehed, jaanuarile number ühe, veebruarile number kahe, märtsile number kolme jne, paraku pole selliseid vahelehti saada, mis algaks jaanuariga ja lõpeks detsembriga. Kui kasutada neid, mis poes tavaliselt müügil on, siis number kaks katab kinni number ühe, number kolm number kahe ja ühe jne, kuni number 12 katab kinni kõik ülejäänud numbrid. No ma tõesti ei kujuta ette, kes ja miks paneks hilisemad paberid kausta varasamate paberite alla. Iga kord kogu paberipakk ümber keerata, viimane paberileht kõige alla panna, kogu paberipakk jälle ümber pöörata ja alles siis saab kausta kinni panna? Milleks? Kogu kaustanduse loogika järgi peaks hilisemad paberid panema kõige peale; miks siis pole saada loogilises järjestuses registrilehti?
Seda mõistatust pole keegi suutnud mulle ära seletada. Ma olen kuulnud, et arhiivid ja kohtud pidid oma dokumente vastupidises järjekorras kausta pakkima aga no kui palju on meil kohtuid ja arhiive ja kui palju on raamatupidamisi (ma pakun, et tuhandeid kordi rohkem;), kas äriloogika järgi ei peaks pigem pakkuma registrilehti raamatupidamiskaustadele?
Ei, ma ei saa aru.
Töö juures on mul kaks sahtliboksi. Üks on niisugune tavaline ja kohe näha, et mitte meie peenest mööblikomplektist pärit. Kolm tavalist sahtlit siinidel, laminaat, mitte midagi erilist. Tihedas kasutuses.
Teine on meie riigihankega valmistatud mööblikomplektist. Ilus hele puit, stiilne välimus, ülejäänud mööbliga sobivad käepidemed. Kaks sahtlit, ülemine tavaline madal kontorisahtel alumine sügav, ilmselt rippkaustade jaoks ette nähtud. Oi mulle meeldivad rippkaustad, väga mugav leiutis! Täna seadsin sisse kaks rippkausta ja hakkasin neid sahtlisse panema.... tuli välja, et see ikka ei olnud rippkaustade sahtel. Rippkaustad lihtsalt ei mahu sinna ära. Sahtlil on küll kahel pool servades isegi sobivad siinid, kuhu rippkaustu saaks riputada, aga laiust pole piisavalt, et A4 paber sisse mahuks, rippkaustast rääkimata.
Nüüd siis seisan jälle lahendamatu mõistatuse ees: milleks kontoris selline sahtlikapp? Mida ma peaksin mööblimeistrite arvates selles alumises sügavas sahtlis hoidma? Ainus ese, mis paistab sinna sobivat, on minu hiigelsuur augustaja, niisugune, millega saab augud sisse poole sentimeetri pakusele paberipakile korraga. Sellel on piisava jõuõla tagamiseks niisugune pikk käepide, nii et ta on tõesti suur ja kõrge. Aga selliseid augustajaid on meil terve kontori peale üks, ülejäänutel on tavalised augustajad. Aga sügava sahtliga kapikesed on kõigis kabinettides.
Ainus, mis veel meelde tuleb, on moos. Moosipurke oleks seal täitsa mugav hoida.
Miks otsustasid mööblimeistrid, et kontoris on vaja hoida moosipurke, seda ma ei tea.
Kas kellelgi on veel ideid?
P.S. Koristusvahendite jaoks on meil olemas täiesti omaette majapidamisruum.
P.P.S Mulle tuleb meelde, et ma olen näinud rippkaustade sahtlit, kus rippkaustad rippusid risti sahtli esiservaga. Esiteks oli seda ebamugav kasutada, sest kaustu sai kätte ainult siis, kui sahtli lõpuni lahti tegid, teiseks puudus sahtlil tagasein, ja kuna ka rippkaustadel see külg lahti on, siis sõitsid kaustades paiknevad paberid sahtli kinnilükkmise inertsiga alati kaustadest pooleldi välja;)

2 kommentaari:

unekott ütles ...

mul on nö kontooranurgas sihuke kastike, milles cd-d ja dvd-d sees. samuti riputuskaustale sarnase sistemiga vb mahuks see sinna müstilisse sahtlisse? lisaks võiks sinna mahtuda (arvatavasti, sest tglt ma näinud ju pole;)) keskmist kasvu cd-torn. siis on veel meil nt A5 arvete säilitamiseks kasutatav väikest kasvu arhiivikarp - võimalik, et sellelegi leiaks "pesa" seal.
ja muide, lõunakarbikesele pole mõelnud? et võtad omkul nt hesburksist omale salati kaasa ja siis talletad seal koos CC lightiga? :P

sofie ütles ...

Toit käib meil ikka köögis külmikus, aga aitäh, näed head mõtted sünnitavad kohe uusi häid mõtteid juurde: ma võiks ju oma käekotti seal sahtlis hoida, muidugi juhul, kui ei ole suure käekoti päev. Laua peal oleks kola vähem ja näeks kohe kultuursem välja. Rääkimata sellest, et ei hakkaks võimalikule juhuslikule kurjale silma;)