kolmapäev, 10. september 2008

Läks tordipoodi skorpion...

Tarvis ühele kliendile natuke raha tagasi maksta. Ise on ta juba läinud, aga tuleb välja, et me oleme unustanud ta kontonumbri küsida.
Aga milles probleem, enne kui me talle midagi tagasi saame maksta, maksis ju tema meile, nii et vaatan aga pangaväljavõttelt ta kontonumbrit ja maksangi tagasi!
Aga enne igaks juhuks kontollin. Halloo, SEB, tahan siin ühele soomlasele raha tagastada, kas see kontonumber, mis teie väljavõtte peal on, on tema number või? Oleks nagu Sampo panga number, aga Eesti Sampo oma, aga meie teada peaks kliendi konto hoopis Soome Sampos olema? Äkki on see mingi Sampo vahekonto, kustkaudu Eesti kroone makstakse, siis pole mul mõtet sellel kontonumbril raha saata?
Teenindaja vastab väga enesekindlalt, aga mitte otse minu küsimustele, vaid kuidagi natuke mööda iga kord. Pika pinnimise peale jõuab ta lõpuks järeldusele, et kui minu väljavõtte peal on maksja nimi ja mingi kontonumber, siis see number ongi maksja kontonumber ja sinna ma võin raha tagasi maksta küll. "Olete ikka kindel?" "Jah."
Mina mitte.
Teen seda, mida teenindaja juba algul soovitas ja helistan Samposse. Eesti omasse. Kui kliendi konto on Soome Sampos, siis nemad ei saa kontrollida, kas kontonumber on õige. Loen oma väljavõtte pealt küsimusealuse kontonumbri ette - see on ju Eesti Sampo number, seda te saate kontrollida. Ma ei küsigi, kelle number see on, sellist infot pangad ju niikuinii ei väljasta (mul on nendega ju kogemusi), ma küsin, kas see on selle-ja-sellenimelise soomlase konto. Ei ole. No aga uudishimu pärast - kelle konto see siis on? Kas on miski vahekonto, nagu ma arvasin? Teenindaja hääl kõlab, nagu muutuks ta parasjagu VÄGA ettevaatlikuks, aga ta möönab, et jah, paistab vist tõesti, et see on mingi vahekonto.
Tore, ma olen teada saanud midagi, mida SEB-i klienditeenindaja ei teadnud või ei tahtnud tunnistada. Miks küll pangad ise ei tea, kuidas nad töötavad?
Taas kõne SEB-i, uus klienditeenindaja satub. Uurin, kas ma saaks nende käest õige kontonumbri. Mulle öeldakse, et nad tohivad väljastada seda infot, mis mu kontoväljavõttelt paistab. Ei, tegelikult, tehke meile taotlus U-netis, aga üldiselt me ikka tohime väljastada seda infot, mis teie kontoväljavõttel paistab. Miks, küsin mina. Miks ma tohin teada Eesti-sisese makse tegija kontonumbrit (see on väljavõttel) aga ei tohi teada välismakse tegija kontonubrit? Kas te ei tea, milliselt väliskontolt see makse tuli? Ei, nad teavad küll, aga tohivad mulle väljastada seda infot, mis on pangaväljavõttel näha (st eesti- sisese makse korral maksja numbrit, aga välislaekumise puhul mingi suvalise vahekonto numbrit). No aga mis on selle piirangu mõte? Miks ma ikkagi eestlaste kontonumbreid tohin teada, aga välismaalaste omi mitte?
Sest nad tohivad väljastada seda infot, mis väljavõttel kirjas on.
Ühesõnaga, nagu ütles poeet,

sest nii on kord,
ei meie süü:

me tordid Talnast tellime
ja neil seal kord on selline
et torti saavad Kalad ja
Vähk, Neitsi ning Veevalaja.

P.S. Kirjaliku järelepärimise peale olen ma oma mäletamist järgi välislaekumise maksja konto kohta infot saanud küll.
Aga eks muidugi võib ka otsida mingit kontakti selle soomalsega ja küsida tema käest, et kuhu maksame. Keegi ikka teab, kust teda kätte saada.

Kommentaare ei ole: