esmaspäev, 8. september 2008

jalgrattaga vihmas

Laupäeval oli kuidagi eriti tüüne rattaga läbi linna sõita. Mõned inimesed ütlevad: armastan sügist, kõik on siis nii selge ja rahulik, kevade ja suve rahutus ja hullus on üle läinud... Mina ei armasta sügist. Aga tõesti oli kuidagi mõnusalt rahulik. Vihma sadas, kavatsesin tagumise poole teest rongiga sõita, aga jõudsin jaamani varakult, ei viitsinud oodata, väntasin edasi.
Tehnika-Toompuiestee ristmikul ootasin lubavat foorituld. Liiklus oli hõre ja kaks noorukit, silma järgi venelased, tulid üle sebra punase tule all. Ootasin, kui nad lähemale jõudsid ja hõikasin siis, et "seda nimetatakse punaseks tuleks ja see tähendab, et parajasti ei tohi teed ületada." See poiss, kes eespool tuli, ütles "gavarite pažaalusta pa-russki" ja see, kes tagapool töllerdas, jäi hoopis seisma. Vöötrajani jõudis üks sõiduauto, juht tuli välja ja virutas sõiduteel seisnud nolgile paugu vastu vahtimist, nii et too sai sisse kõva hoo kuni kõnniteeni. Siis istus autosse tagasi ja jätkas oma teed.
Poiskesed olid muidugi suht vastutus- ja kontaktivõimetus seisundis, vist purjus, võibolla ka mingi muu laksu all. Aga noh, ma ei tea, nii ikka ei tohiks vist, et pikema jututa kätega kallale?
Või kes teab, kui MINA oleks see, kes liikluskonfliktis tugevamaks pooleks osutub, äkki teeks se kah nii? Äkki ma pole seda teinud sinult sellepärast, et autod ja autojuhid on minust reeglina suuremad ja tugevamad?
Ja võibolla meie seisukohtade erinevus just selles seisnebki: mina arvan, et "järgime kõik reegleid, et meil ühiselt hea oleks", sest mina olen nõrgem, aga nemad arvavad, "kel jõud, sel õigus, seega minul, kes ma autoga olen, pole vaja arvestada jalakäijate ja jalgratturitega, piisab kui ma veoautode ja trollide vastu viisakas olen."
Noh nii et tema võib oma auto parkida kõnniteele inimestele jalgu küll, aga kui mõni jalakäija TEMA teele jalgu jääb, noh eks siis või tollele ju virutada. Milleks meile reeglid!
See on nüüd muidugi kõik üks liialdatud üldistamine ju küll, aga ikkagi.
Muide, ärge töllerdage sõiduteel, jalakäijad!

2 kommentaari:

Manjana ütles ...

ma arvan, et see kes teist lööb on kurjategija. tema auto number oleks tulnud ülesse kirjutada ja politseisse teatada. inimene, kes tänaval võõrast inimest lööb, on ühiskonnale ohtlik.

reaalsuses muidugi, poleks ilmselt politseisse teatamisest kasu, sest kannataja peab kirjaliku avalduse tegema ja ilmselt ka tunnistaja ja see läheb juba tüütuks. ja nii meil sõidavadki ohtlikud tüübid autodega ringi ja mõned juhivad lausa telekasaateid...

Anonüümne ütles ...

Kommentaar hoopis pealkirjale. Täna vihmas tööle vändates tõdesin taas, et et pean veel palju õppima. Rattakeep kippus tuult alla võtma, vähemalt loodan, et kõigil kaasliiklejatel läks tuju paremaks, kui nägid möödumas hiigelsuurt punast õhupalli. Põlved said ikka märjaks. Rattasõitjatest kolleegid tunnistasid, et kasutavad vihmaga neljarattalist vihmavarju. Mina aga ei täi siiski loobumisvõitu anda - kui miljonid taanlased hakkama saavad, siis miks mina ei? Kuidas teie, head ratturid, vihmaga enam-vähem presentaablilt kontorisse jõuate?