laupäev, 25. aprill 2009

Elektrikuks!

"Ma teen vale tööd" kurdab remondimees. "See segudega mässamine on üks igavene jama. Ja materjale on niipalju vaja ja neid segukotte tassida ja... Tööriistu on nii palju vaja. Selleks et relakat siia tuua toon ma terve tööriistakasti, haamri ja meisli ja kruvikeerajad ja. Ma kadestan seda elektrikut. Tuleb siia, kirjutab üles, et vaja on seda ja seda... siis tuleb, ainult natuke juhet ja paar tööriista kaasas ja ongi kõik. Ma peaks kah kitsamalt spetsialiseeruma. See on nii vale et ma kõik enda peale võtan. Peaks ainult ühte konkreetset asja tegema ja kõik.
Kui ma ei saa uuesti tööõpetuse õpetajaks hakata, siis hakkan kah elektrikuks."
Eks ta ole. Remondimehe valatud betoonpõrandat sai pärast kuivamist palja käega üles kraapida; tuli uuesti valada. Niiskustõkke kandis ta niiskele põrandale: "Ahsoo?. No vähemalt sain prügi kinni."
Eks ma selle elektriku kutsusingi ikka pigem sellepärast, et remondimees kavatses hakata boileri ja pesumaisina jaoks juhet vedama, põrandakütet ühendama ja... Mitte ainult oma vara pärast ei kartnud, ikka remondimehe enda pärast ka.
Tõin raamatukogust raamatu plaatimise kohta. Lugemist oli seal vast poole tunni jagu; mina lugesin. Remondimees leidis, et näe, huvitav raamat, kahju et pole aega lugeda. Ei mingeid mõõtelatte, ei ningit plaadijaotuse seinale märkimist ega seina tasapinnalisuse kontrollimist. Pidasin temaga täna väikese võitluse maha, et sundida teda plaadipinna keskjoont seinale joonima. Minu nõudmine, et vuugivahed peavad ühejämedused olema, tundus talle väga ülekohtune. Sein on ju nii kõver! (Kes valmistas seina plaatimiseks ette?)
Elektrikuks!!!
Torumehed olid toredad vene mehed, tegid korralikult ja pika päeva, kõik tööriistad ja materjalid olid neil kohe kaasas. Vene kingsepp Järve keskuses lõi mu kingadele uued kontsaplekid alla seni kui ma poes käisin; olin kontsad natuke liiga ära trööbanud, aga kui kingad kätte sain, olid need nii kenaks tehtud et lausa lust! Vot mulle meeldib kui mees teab mis mees teeb ja ma ei pea ise torumeheks ega kingsepaks õppima kui mõnda asja natuke parandada on vaja. Mul on oma töö, mulle piisab sellest et ma seda oskan ja pidevalt juurde õpin. Ma ootaks remondimehelt kah, et ta oma tööd ise oskaks. No ei kuku see plaatimine meil kahe peale hästi välja niimoodi et mina oskan ja tema teeb:(

Kommentaare ei ole: