esmaspäev, 7. jaanuar 2008

lumerookimisvariandid

Esimene lumi tuli maha, nüüd siis näeb mitmesuguseid huvitavaid lumerookimisvariante. Vanasti kui ma Vabaduse puiesteele bussi peale läksin, oli seal bussipeatus hommikuti lumest puhtaks roogitud, aga seda kõnniteejuppi, mis ristmikult bussipeatusse viis, ei rookinud keegi kunagi. No sealt käis ju läbi sadu koolilapsi, eks need sumpavad ju raja niikuinii sisse, mist tast rookida! Bussipeatuste rookimise eest vastutab seal vist linn või linnaosa, aga kõnniteid peavad majaomanikud puhastama.
Nüüd ma käin teisele poole, Pärnu maantee bussipeatusesse ja seal oli täna puhtaks roogitud kõnnitee kuni bussipeatuseni, aga bussipeatuses ei olnud roogitud kogu kõnniteed, vaid ainult kitsas riba sõidutee servas; bussiootepaviljon ja pool meetrit ümber seda oli jäetud lumest puhastamata. Vat nüüd ma murrangi pead, et miks just nii.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sohvikene, Teie maailmas on mälu lühike hoolimata üleskirjutamisest, teiste maailmas sadas esimene lumi juba sügisel, täpsemalt novembris. Lõunapoolsetes provintsides püsis suisa mõnest päevast pikem aeg märgatav lumikate, aga ka metropolis tuli lund koristada.

sofie ütles ...

Lugupeetud AusEnn! See oli mullune lumi!
Kui nüüd ilma naljata - ma olen hajameelne küll ja unustan igasuguseid asju, näiteks unustan mobiili kaasa võtta, või käekella; mõnikord unustan kodunt väljudes lugeda seda silti, mis mul uksele on kleebitud: kas võtsid mobiili ja käekella kaasa? - aga see sügisene lumi oli mul meeles küll. Aga ega ma siin meteoroloogilist päevikut ei pea, pigem on see ikka mõtte- ja tundepäevik ja TUNDEGA sobisid kõige paremini sõnad "esimene lumi". Ärge te arvake, et ma sõnu ei vali. Kui ma kirjutan mõne sõna teisiti kui keelekomisjon käseb, või kui ma väänan fakti, nimetades esimeseks lund, mis on küll esimene sel aastal, mitte aga sel talvel, siis ma teen seda selleks, et end täpsemini väljendada.
Ja näe, sellest oli abi! Lugejates tekkis kohe mõtteid, mida nad minuga jagada tahtsid:)