neljapäev, 29. aprill 2010

re: kukepildid

Käisin vinoteegis Tigu Katu veine maitsmas. Veinid mulle meeldisid küll ja ma juba väga ootan, et neid Eestis osta saaks, aga ma pean ausalt üles tunnistama, et tegelikult ei tea ma veinidest nii palju, et söandaks sõna võtta. Veine ma ei mõista. Raamatuid, vat raamatuid ma mõistan. Seega on mul selle veiniõhtu kohta ütelda järgmist:

kui teie ka arvate, et Karlsson on poiste raamat ja Pipi tüdrukute raamat, siis on Lindgren teid lihtsalt alt tõmmanud. See ei loe, et mõnele poisile meeldis lapsepõlves Karlssoni raamat rohkem kui Pipi raamat (tüdrukutele ka meeldis Karlsson rohkem) ja see, et tüdrukud loevad poiste raamatuid küll, aga poisid tüdrukute raamatuid mitte, pole tegelikult asjakohane argument.

Oluline on see, et Pipi raamat oli täis äkšõnit, mereröövleid, kuldrahasid, laevu ja hobuseid, jõuga ärapanemist ja muud poiste värki, ilma igasuguse "liigse" tundlemisteta, samas kui Karlssoni raamat rääkis tegelikult suhetest ja tunnetest. Väikevend ootamas ja kurvastamas ja Karlsson, kes lendab kohale kui ise heaks arvab ja kõik etteheited oma väikese paksu käe hooletu liigutusega eemale heidab - kas see ei tule teile tuttav ette? Naistekatest?

Ühesõnaga, Pipi on tegelikult poistekas, ainult et kuna seal on peategeleseks tüdruk, siis poisid seda kahjuks ei taipa. Ja Karlsson on täitsa hea naistekas, ainult ärge seda poistele öelge, muidu nad arvavad, et neil ei kõlba seda lugeda.

7 kommentaari:

Oop ütles ...

Huvitav ja terane tähelepanek.

Katu ütles ...

Jap, ma bondin sellega tàiesti.

Yldsegi, Pipi ajas mind millegipàrast lihtsalt nàrvi ja ma ei saanud kunagi aru, miks oli tal kogu aeg tarvis selline àkiline rebel olla. Poistekas, mis muud.

kitty ütles ...

ja mina pole lapsest saadik suutnud naistekaid lugeda, sest ma ei saa aru, miks peategelased (alates Väikevennast) lasevad endaga nii käituda. Pipiga ma bondisin:)

Katu ütles ...

kitty, sa oled tomboy :))

sa kindlasti ei mànginud barbide'ga ka? Mina tàiega meisterdasin neile ilusaid riideid ja pòdesin, et barbie'ga ainult yks paar kingi kaasa tuli, sest ma pidin kòik ròivad neoonroosade sandaalidega kokku sobitama.

Liina ütles ...

ma arvasin, et mõlemad räägivad lihapallidest ja muust hääst söögist.
kes mäletab, mida sõid pipi, tommi ja annika, kui nad üksikule saarele läksid? või mida keetis majasokk õhtusöögiks?
novot.

Katu ütles ...

no mulle meenuvad esimese raksuga vaid kaneelirullid, kakao ja lihapallid :)
Huvitav, kas need lihapallid olid sellised nagu IKEAs vòi pigem nagu frikadellid?

Pipi ütles ...

katu ja kitty, mina olen ilmselt ka tomboy (noh või siis lihtsalt pipi :), aga mulle tekitas karssoni lugemine hullu stressi, sest väikevenda kotiti kogu aeg armutult ja mulle tundus, et ta oli kogu aeg stressis. pipi oli aga lahe raamat, kus kõik mis vaja sai alati tehtud ja kõik toimis. aga sellest, et enamus mehi on karsslonit lugenud, selles ma ei kahtle, sest nad on süüdimatud kombed ju ilusti külge saanud. üldiselt soovitan poistel pipit ka lugeda, sest muidu kui nad juhtuvad päriselus kokku selliste prouadega, keda inspireeris pipi, siis tavaliselt lõppeb sellega, et väiksed (ja suured) poisid jooksevad nuttes minema, sest nad kujutasid ette, et kõik tüdrukud on nagu väikevend. aga ei ole - girlpower :)